נחשב למומחה בעל ידע רב ושם עולמי בתחום השיווק הדיגיטלי. נבחר כחבר פאנל מיוחד מטעם חברת Googleהעולמית בפרוייקט חינוכי אשר מטרתו קידום השיווק הדיגיטלי בעולם.
בנוסף, מתמחה ד"ר דיין בביצוע מחקרי שוק, אסטרטגיה שיווקית ותהליכי מיתוג בעולם האוף ליין והאון ליין. שימש עד לאחרונה כראש החוג לשיווק באוניברסיטת WITS – יוהנסבורג, המדורגת במקום 150-200 בעולם (35,000 סטודנטים). 
בין היתר, ייעץ ד"ר דיין לחברות רבות, בניהן, הראל ביטוח, מרכז אקדמי פרס, קופת חולים כללית, REMAX, Google, G&P, Ogilvy & Mather Unilever,, פרוייקט הרכבת הקלה של יוהנסבורג, פרוייקטים של הבנק העולמי באלבניה, פנמה, פרו, הודו, אקוודור ודרום אפריקה.
ד"ר דיין הרצה והציג את מחקריו בבתי ספר מובילים בעולם כגון  Bocconi מילאנו, בית הספר למנהל עסקים ISCTE בליסבון, בית ספר למנהל עסקים בקופנהגן ובתי הספר למנהל עסקים בבודפשט ובפראג.
אורן השלים את עבודת הדוקטורט שלו בתחום השיווק והגלובליזציה סיים שני תארים שניים בהצטיינות, הוביל יותר מ40 סטודנטים מחקרים רובם בהצטיינות (דוקטורנטים,MBA, תואר מאסטר) ופרסם למעלה מ60 פרסומים.
ד"ר דיין פרסם שלושה ספרי אסטרטגיה שיווקית הנמכרים ברחבי העולם. בנוסף, הוא גם חבר מועצת המנהלים של שלושה כתבי עת בינלאומיים בנושאי שיווק ואסטרטגיה, ובארגונים היוקרתיים: איגוד השיווק האירופאיMSI,EMAC  וAMA -איגוד השיווק האמריקאי.

www.diff.co.il